Two-factor authenticatie
Houd je net zo van veiligheid als wij? Beveilig je PayPro account dan nog beter met two-factor authenticatie. Je vult dan naast de normale inloggegevens ook nog een extra verificatiecode in.
Je account nog veiliger
Met two-factor authenticatie voeg je een extra beveiligingslaag toe aan je PayPro account. Je vult dan tijdens het inloggen naast je e-mailadres en wachtwoord ook een verificatiecode in. Deze verificatiecode genereer je op je mobiele telefoon of tablet via een speciale two-factor authentication applicatie. Omdat je naast de inloggegevens nog een verificatiecode nodig hebt om in te loggen, is je account nog veiliger.
‘Vertrouwde’ apparaten
Als je een apparaat ‘vertrouwd’, hoef je gedurende 30 dagen geen verificatiecode in te voeren. Een ‘vertrouwd’ apparaat kan je mobiele telefoon zijn, je laptop of de computer waar je dagelijks op werkt. In je PayPro account zie je precies welke apparaten je hebt ‘vertrouwd’. Natuurlijk kun je het ‘vertrouwen’ van een apparaat ook intrekken. Zodra je weer wilt inloggen, moet je weer een verificatiecode invoeren volgens de normale two-factor authenticatie.
Recovery codes
Als je je apparaat verliest waarmee je je verificatiecodes genereert, ben je niet direct de toegang tot je account kwijt. Door het invullen van een recovery code krijg je alsnog toegang tot je account. Het is dan mogelijk om two-factor authenticatie uit te zetten waardoor je weer normaal kunt inloggen met je e-mailadres en je wachtwoord. De recovery codes krijg je als je two-factor authenticatie aanzet in je PayPro account.
PayPro Guide
Ben je benieuwd hoe je two-factor authenticatie instelt? Of wil je meer informatie over hoe vertrouwde apparaten en de recovery codes werken? We leggen je het graag uit. Lees hiervoor de artikelen in de PayPro Guide.
Gun jezelf de tijd en focus je volledig op je bedrijf
Wil jij ook je account extra beveiligen met two-factor authenticatie?